Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2019-06-30 16:56:18  Agnieszka Powolna

Pole full zmieniło wartość z '<h1> <span style="font-size: 12px;">&nbsp;Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego odbywa się zgodnie z ustawą z dnia 25 lutego 2016r. (Dz. U. z 2018r., poz. 1243 z p&oacute;źn. zm.)</span></h1> <div class="incontent"> <p> Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.</p> <p> <strong>Og&oacute;lny opis</strong></p> <p> Informacja sektora publicznego &ndash; każda treść lub jej cześć niezależnie od sposobu utrwalenia (w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej) będąca w posiadaniu podmiot&oacute;w, kt&oacute;re udostępniają lub przekazują tę informacje w celu ponownego wykorzystywania.<br /> Ponowne wykorzystywanie &ndash; wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej &bdquo;użytkownikami&rdquo;, informacji sektora publicznego, w celach komercyjnych lub niekomercyjnych innych niż pierwotny publiczny cel, dla kt&oacute;rego została wytworzona.<br /> Prawo ponownego wykorzystywania przysługuje każdemu przez:</p> <ul> <li> przekazanie na wniosek lub w innych trybach,</li> <li> udostępnienie przez systemy informatyczny, Biuletyn Informacji Publicznej.</li> </ul> <p> Wniosek składamy, gdy informacja sektora publicznego:</p> <ul> <li> nie została udostępniona w systemach teleinformatycznych,</li> <li> będzie wykorzystywana na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone,</li> <li> została udostępniona w spos&oacute;b inny niż określony w ppkt b i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania albo nie poinformowano o braku takich warunk&oacute;w lub opłat,</li> <li> została udostępniona lub przekazana na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego.</li> </ul> <p> Obowiązuje generalna reguła udostępniania informacji sektora publicznego w celu ich ponownego wykorzystywania bez ograniczeń warunkami i bezpłatnie. Jednakże w niekt&oacute;rych przypadkach realizacja wniosku wymaga nałożenia warunk&oacute;w lub ustalenia ewentualnych opłat w formie oferty.</p> <p> Informacje sektora publicznego zamieszczone w BIP Szkoły Podstawowej nr 27 im. prof. Władysława Szafera w Katowicach są udostępnianie na cele ponownego wykorzystywania bez ograniczeń warunkami i bezpłatnie.</p> <p> <br /> W przypadku udostępniania informacji sektora publicznego w celu jej ponownego wykorzystywania na wniosek ewentualne warunki lub wysokość opłat będą określane indywidualnie i przekazane wnioskodawcy w formie oferty.</p> <p> Szkoła Podstawowa nr 27 im. prof. Władysława Szafera&nbsp; w Katowicach nie ponosi odpowiedzialności za dalsze udostępnianie informacji (przez podmioty powt&oacute;rnie je wykorzystujące) z naruszeniem przepis&oacute;w gwarantujących ich ochronę (np. danych osobowych, tajemnic ustawowo chronionych, prawa prywatności) jak r&oacute;wnież za informacje pozyskane w inny spos&oacute;b albo z pominięciem wymaganej w danym przypadku procedury wnioskowej.</p> <p> <strong>Wymagane dokumenty</strong></p> <p> Wniosek w postaci papierowej lub elektronicznej, powinien zawierać co najmniej:</p> <ul> <li> nazwę podmiotu zobowiązanego,</li> <li> informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo pełnomocnika tego wnioskodawcy w spos&oacute;b lub w formie wskazanych we wniosku,</li> <li> wskazanie informacji sektora publicznego, kt&oacute;ra będzie ponownie wykorzystywana, a jeżeli jest już udostępniona lub przekazana, warunki, na jakich ma być ponownie wykorzystywana, oraz źr&oacute;dło udostępnienia lub przekazania,</li> <li> wskazanie celu ponownego wykorzystywania (komercyjny albo niekomercyjny), w tym określenie rodzaju działalności, w kt&oacute;rej informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, w szczeg&oacute;lności wskazanie d&oacute;br, produkt&oacute;w lub usług,</li> <li> wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej także formatu danych,</li> <li> wskazanie sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie została udostępniona lub przekazana w inny spos&oacute;b, albo sposobu dostępu do informacji gromadzonych w systemie teleinformatycznym podmiotu zobowiązanego,</li> <li> wskazanie okresu, przez kt&oacute;ry podmiot zobowiązany będzie umożliwiał ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego w spos&oacute;b stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym, nie dłuższym niż 12 miesięcy (gdy wniosek, dotyczy informacji gromadzonych i przechowywanych w systemie informatycznym).</li> </ul> <p> 2. Wypełniony formularz wniosku<br /> 3. Pełnomocnictwo &ndash; w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.</p> <p> <strong>Spos&oacute;b dostarczania dokument&oacute;w</strong></p> <p> 1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do szkoły na jeden z poniższych sposob&oacute;w:<br /> Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP &ndash; o ile Wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP.<br /> Przesłać pocztą elektroniczną na adres szkoły.<br /> Przesłać pocztą tradycyjną (dla cel&oacute;w dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).<br /> Złożyć bezpośrednio w szkole w godzinach jego pracy.</p> <p> 2.W przypadku niespełnienia warunk&oacute;w formalnych wniosku wzywa się wnioskodawcę do uzupełnienia brak&oacute;w, wraz z pouczeniem, że ich nieusunięcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.</p> <p> <strong>UWAGA</strong></p> <p> Złożenie wniosku drogą elektroniczną nie wymaga uwierzytelnienia go podpisem elektronicznym, jednak podpis elektroniczny konieczny jest do potwierdzenia UPO w celu odebrania odpowiedzi wysłanej przez urząd poprzez platformę PeUP.</p> <p> &nbsp;</p> <p> Przesyłając wniosek pocztą tradycyjną należy go wysłać na adres:</p> <p> 1. Szkoły Podstawowej nr 27 im. prof. Władysława Szafera&nbsp; w Katowicach</p> <p> ul. Stanisława Łętowskiego 18</p> <p> 40-648 Katowice</p> <p> w godzinach pracy sekretariatu tj.:<br /> poniedziałek &ndash; piątek: 7.30 &ndash; 15.30</p> <p> &nbsp;</p> <p> 2. Pocztą elektroniczną na adres:&nbsp;<strong><span style="font-size:1em;"><span style="background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; border: 0px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(51, 51, 51); font-family: Georgia, &quot;Bitstream Charter&quot;, serif;">sekretariat</span><span style="background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; border: 0px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(51, 51, 51); font-family: georgia, palatino, serif;"><span style="background: transparent; border: 0px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;">@sp27katowice</span>.pl</span></span>&nbsp;&nbsp;</strong>(pisma skierowane na wskazany adres poczty elektronicznej traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia).&nbsp;</p> <p> <strong>Wykorzystanie skrzynki kontaktowej PeUP oraz e-formularzy</strong></p> <p> W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokument&oacute;w należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym. Poniżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokument&oacute;w drogą elektroniczną:</p> <p> 1. Wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka &ndash; Edytuj dokument).<br /> 2. Podpisz dokument opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (ikonka &ndash; Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP).<br /> 3. Wyślij dokument do urzędu drogą elektroniczną (ikonka &ndash; Wyślij dokument).<br /> <br /> <strong>Opłaty</strong></p> <p> Opłatę można nałożyć, jeżeli przygotowanie lub przekazanie informacji w spos&oacute;b lub w formie wskazanych we wniosku wymaga poniesienia dodatkowych koszt&oacute;w.</p> <p> Przy ustalaniu opłat uwzględnia się:</p> <ul> <li> koszty przygotowania lub przekazania informacji w określony spos&oacute;b i w określonej formie,</li> <li> inne czynniki, kt&oacute;re będą brane pod uwagę przy rozpatrywaniu nietypowych wniosk&oacute;w, kt&oacute;re mogą mieć wpływ na w szczeg&oacute;lności na koszt lub czas przygotowania lub przekazania informacji,</li> <li> koszty wynikające z dostosowania systemu teleinformatycznego oraz warunk&oacute;w technicznych i organizacyjnych do realizacji wniosku (dotyczy tylko ponownego wykorzystywania w spos&oacute;b stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym informacji sektora publicznego gromadzonych i przechowywanych w systemie informatycznym).</li> </ul> <p> Łączna wysokość opłaty nie może przekroczyć sumy koszt&oacute;w poniesionych bezpośrednio w celu przygotowania lub przekazania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania w określony spos&oacute;b i w określonej formie.</p> <p> <br /> Na żądanie wnioskodawcy wskazuje się spos&oacute;b obliczenia opłaty za ponowne wykorzystywanie w odniesieniu do złożonego wniosku.</p> <p> <br /> W przypadku wystąpienia ewentualnych opłat, po przyjęciu oferty określoną w niej kwotę należy wpłacić sekretariacie szkoły:&nbsp;</p> <ul> <li> poniedziałek &ndash; piątek 7.30 &ndash; 15.30</li> </ul> <p> &nbsp;</p> <p> <strong>Terminy i spos&oacute;b załatwienia sprawy</strong></p> <p> Wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie p&oacute;źniej jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.</p> <p> &nbsp;</p> <ol> <li> Jeżeli wniosek nie może zostać rozpatrzony w terminie 14 dni, podmiot zobowiązany zawiadamia w tym terminie wnioskodawcę o przyczynach op&oacute;źnienia oraz terminie, w jakim rozpatrzy wniosek, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od daty złożenia tego wniosku.</li> <li> Warunki ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego:</li> <li> Obowiązek poinformowania o źr&oacute;dle, czasie wytworzenia i pozyskania informacji od podmiotu zobowiązanego.</li> </ol> <ul> <li> Obowiązek informowania o przetworzeniu informacji ponownie wykorzystywanej.</li> <li> Ustalenie zakresu odpowiedzialności podmiotu zobowiązanego za przekazywane informacje.</li> <li> Określenie odrębnych warunk&oacute;w ponownego wykorzystywania informacji mających cechy utworu lub przedmiotu praw pokrewnych lub stanowiących bazę danych, do kt&oacute;rych przysługują autorskie prawa majątkowe lub prawa pokrewne, np.: obowiązek poinformowania o nazwisku, imieniu lub pseudonimie tw&oacute;rcy lub artysty wykonawcy, jeżeli jest znany.</li> </ul> <p> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; 4.Oferta:</p> <ul> <li> Podmiot zobowiązany przedstawia ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania, a także wysokość opłat za ponowne wykorzystywanie informacji publicznej nałożonych w związku z wnioskiem wymagającym poniesienia dodatkowych koszt&oacute;w.</li> <li> Wnioskodawca po otrzymaniu oferty może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepis&oacute;w ustawy albo zawiadomić podmiot zobowiązany o przyjęciu oferty.</li> </ul> <p> <strong>Uwaga! Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni do dnia otrzymania jest r&oacute;wnoznaczny z wycofaniem wniosku o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.</strong></p> <p> <strong>1. Sposoby rozpatrzenia wniosku:</strong></p> <ul> <li> bezwarunkowe i bezpłatne przekazanie informacji w celu ponownego wykorzystywania,</li> <li> poinformowanie o braku warunk&oacute;w czy opłat w przypadku posiadania przez wnioskodawcę informacji sektora publicznego,</li> <li> poinformowanie, że wytworzenie żądanych informacji nie należy do zakresu zadań publicznych podmiotu,</li> <li> przedstawienie oferty zawierającej warunki ponownego wykorzystywania, czy wysokość opłat,</li> <li> odmowa ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego w formie decyzji administracyjnej gdy: <ul> <li> dostęp do informacji sektora publicznego został ustawowo ograniczony lub ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego naruszy prawa własności intelektualnej przysługujące osobom trzecim,</li> <li> opracowywanie, a w szczeg&oacute;lności przetworzenie informacji sektora publicznego w celu jej ponownego wykorzystywania oraz dostarczanie z nich wyciąg&oacute;w, spowoduje konieczność podjęcia nieproporcjonalnych działań przekraczających proste czynności.</li> </ul> </li> </ul> <p> <br /> <strong>2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:</strong></p> <ul> <li> Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.</li> <li> Drogą elektroniczną poprzez pocztę elektroniczną.</li> <li> Poprzez pocztę tradycyjną.</li> <li> Osobiście w siedzibie szkoły.</li> </ul> <p> <strong>3. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.</strong></p> <p> Informacje na temat przebiegu sprawy</p> <p> Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z szkołą osobiście.<br /> Telefonicznie:&nbsp;<span style="font-size:1em;"><span style="color: rgb(51, 51, 51); font-family: georgia, palatino, serif;">322028188</span></span><br /> Za pomocą emaila:&nbsp;<span style="font-size:1em;"><span style="background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; border: 0px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(51, 51, 51); font-family: Georgia, &quot;Bitstream Charter&quot;, serif;">sekretariat</span><span style="background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; border: 0px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(51, 51, 51); font-family: georgia, palatino, serif;"><span style="background: transparent; border: 0px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;">@sp27katowice</span>.pl</span></span></p> </div> ' na '<h1> <span style="font-size: 12px;">&nbsp;Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego odbywa się zgodnie z ustawą z dnia 25 lutego 2016r. (Dz. U. z 2018r., poz. 1243 z p&oacute;źn. zm.)</span></h1> <div class="incontent"> <p> Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.</p> <p> <strong>Og&oacute;lny opis</strong></p> <p> Informacja sektora publicznego &ndash; każda treść lub jej cześć niezależnie od sposobu utrwalenia (w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej) będąca w posiadaniu podmiot&oacute;w, kt&oacute;re udostępniają lub przekazują tę informacje w celu ponownego wykorzystywania.<br /> Ponowne wykorzystywanie &ndash; wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej &bdquo;użytkownikami&rdquo;, informacji sektora publicznego, w celach komercyjnych lub niekomercyjnych innych niż pierwotny publiczny cel, dla kt&oacute;rego została wytworzona.<br /> Prawo ponownego wykorzystywania przysługuje każdemu przez:</p> <ul> <li> przekazanie na wniosek lub w innych trybach,</li> <li> udostępnienie przez systemy informatyczny, Biuletyn Informacji Publicznej.</li> </ul> <p> Wniosek składamy, gdy informacja sektora publicznego:</p> <ul> <li> nie została udostępniona w systemach teleinformatycznych,</li> <li> będzie wykorzystywana na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone,</li> <li> została udostępniona w spos&oacute;b inny niż określony w ppkt b i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania albo nie poinformowano o braku takich warunk&oacute;w lub opłat,</li> <li> została udostępniona lub przekazana na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego.</li> </ul> <p> Obowiązuje generalna reguła udostępniania informacji sektora publicznego w celu ich ponownego wykorzystywania bez ograniczeń warunkami i bezpłatnie. Jednakże w niekt&oacute;rych przypadkach realizacja wniosku wymaga nałożenia warunk&oacute;w lub ustalenia ewentualnych opłat w formie oferty.</p> <p> Informacje sektora publicznego zamieszczone w BIP Szkoły Podstawowej nr 27 im. prof. Władysława Szafera w Katowicach są udostępnianie na cele ponownego wykorzystywania bez ograniczeń warunkami i bezpłatnie.</p> <p> <br /> W przypadku udostępniania informacji sektora publicznego w celu jej ponownego wykorzystywania na wniosek ewentualne warunki lub wysokość opłat będą określane indywidualnie i przekazane wnioskodawcy w formie oferty.</p> <p> Szkoła Podstawowa nr 27 im. prof. Władysława Szafera&nbsp; w Katowicach nie ponosi odpowiedzialności za dalsze udostępnianie informacji (przez podmioty powt&oacute;rnie je wykorzystujące) z naruszeniem przepis&oacute;w gwarantujących ich ochronę (np. danych osobowych, tajemnic ustawowo chronionych, prawa prywatności) jak r&oacute;wnież za informacje pozyskane w inny spos&oacute;b albo z pominięciem wymaganej w danym przypadku procedury wnioskowej.</p> <p> <strong>Wymagane dokumenty</strong></p> <p> 1. Wniosek w postaci papierowej lub elektronicznej, powinien zawierać co najmniej:</p> <ul> <li> nazwę podmiotu zobowiązanego,</li> <li> informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo pełnomocnika tego wnioskodawcy w spos&oacute;b lub w formie wskazanych we wniosku,</li> <li> wskazanie informacji sektora publicznego, kt&oacute;ra będzie ponownie wykorzystywana, a jeżeli jest już udostępniona lub przekazana, warunki, na jakich ma być ponownie wykorzystywana, oraz źr&oacute;dło udostępnienia lub przekazania,</li> <li> wskazanie celu ponownego wykorzystywania (komercyjny albo niekomercyjny), w tym określenie rodzaju działalności, w kt&oacute;rej informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, w szczeg&oacute;lności wskazanie d&oacute;br, produkt&oacute;w lub usług,</li> <li> wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej także formatu danych,</li> <li> wskazanie sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie została udostępniona lub przekazana w inny spos&oacute;b, albo sposobu dostępu do informacji gromadzonych w systemie teleinformatycznym podmiotu zobowiązanego,</li> <li> wskazanie okresu, przez kt&oacute;ry podmiot zobowiązany będzie umożliwiał ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego w spos&oacute;b stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym, nie dłuższym niż 12 miesięcy (gdy wniosek, dotyczy informacji gromadzonych i przechowywanych w systemie informatycznym).</li> </ul> <p> 2. Wypełniony formularz wniosku<br /> 3. Pełnomocnictwo &ndash; w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.</p> <p> <strong>Spos&oacute;b dostarczania dokument&oacute;w</strong></p> <p> 1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do szkoły na jeden z poniższych sposob&oacute;w:<br /> Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP &ndash; o ile Wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP.<br /> Przesłać pocztą elektroniczną na adres szkoły.<br /> Przesłać pocztą tradycyjną (dla cel&oacute;w dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).<br /> Złożyć bezpośrednio w szkole w godzinach jego pracy.</p> <p> 2.W przypadku niespełnienia warunk&oacute;w formalnych wniosku wzywa się wnioskodawcę do uzupełnienia brak&oacute;w, wraz z pouczeniem, że ich nieusunięcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.</p> <p> <strong>UWAGA</strong></p> <p> Złożenie wniosku drogą elektroniczną nie wymaga uwierzytelnienia go podpisem elektronicznym, jednak podpis elektroniczny konieczny jest do potwierdzenia UPO w celu odebrania odpowiedzi wysłanej przez urząd poprzez platformę PeUP.</p> <p> &nbsp;</p> <p> Przesyłając wniosek pocztą tradycyjną należy go wysłać na adres:</p> <p> 1. Szkoły Podstawowej nr 27 im. prof. Władysława Szafera&nbsp; w Katowicach</p> <p> ul. Stanisława Łętowskiego 18</p> <p> 40-648 Katowice</p> <p> w godzinach pracy sekretariatu tj.:<br /> poniedziałek &ndash; piątek: 7.30 &ndash; 15.30</p> <p> 2. Pocztą elektroniczną na adres:&nbsp;<strong><span style="font-size:1em;"><span style="background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; border: 0px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(51, 51, 51); font-family: Georgia, &quot;Bitstream Charter&quot;, serif;">sekretariat</span><span style="background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; border: 0px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(51, 51, 51); font-family: georgia, palatino, serif;"><span style="background: transparent; border: 0px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;">@sp27katowice</span>.pl</span></span>&nbsp;&nbsp;</strong>(pisma skierowane na wskazany adres poczty elektronicznej traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia).&nbsp;</p> <p> <strong>Opłaty</strong></p> <p> Opłatę można nałożyć, jeżeli przygotowanie lub przekazanie informacji w spos&oacute;b lub w formie wskazanych we wniosku wymaga poniesienia dodatkowych koszt&oacute;w.</p> <p> Przy ustalaniu opłat uwzględnia się:</p> <ul> <li> koszty przygotowania lub przekazania informacji w określony spos&oacute;b i w określonej formie,</li> <li> inne czynniki, kt&oacute;re będą brane pod uwagę przy rozpatrywaniu nietypowych wniosk&oacute;w, kt&oacute;re mogą mieć wpływ na w szczeg&oacute;lności na koszt lub czas przygotowania lub przekazania informacji,</li> <li> koszty wynikające z dostosowania systemu teleinformatycznego oraz warunk&oacute;w technicznych i organizacyjnych do realizacji wniosku (dotyczy tylko ponownego wykorzystywania w spos&oacute;b stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym informacji sektora publicznego gromadzonych i przechowywanych w systemie informatycznym).</li> </ul> <p> Łączna wysokość opłaty nie może przekroczyć sumy koszt&oacute;w poniesionych bezpośrednio w celu przygotowania lub przekazania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania w określony spos&oacute;b i w określonej formie.</p> <p> <br /> Na żądanie wnioskodawcy wskazuje się spos&oacute;b obliczenia opłaty za ponowne wykorzystywanie w odniesieniu do złożonego wniosku.</p> <p> <br /> W przypadku wystąpienia ewentualnych opłat, po przyjęciu oferty określoną w niej kwotę należy wpłacić sekretariacie szkoły:&nbsp;</p> <ul> <li> poniedziałek &ndash; piątek 7.30 &ndash; 15.30</li> </ul> <p> &nbsp;</p> <p> <strong>Terminy i spos&oacute;b załatwienia sprawy</strong></p> <p> Wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie p&oacute;źniej jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.</p> <p> &nbsp;</p> <ol> <li> Jeżeli wniosek nie może zostać rozpatrzony w terminie 14 dni, podmiot zobowiązany zawiadamia w tym terminie wnioskodawcę o przyczynach op&oacute;źnienia oraz terminie, w jakim rozpatrzy wniosek, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od daty złożenia tego wniosku.</li> <li> Warunki ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego:</li> <li> Obowiązek poinformowania o źr&oacute;dle, czasie wytworzenia i pozyskania informacji od podmiotu zobowiązanego.</li> </ol> <ul> <li> Obowiązek informowania o przetworzeniu informacji ponownie wykorzystywanej.</li> <li> Ustalenie zakresu odpowiedzialności podmiotu zobowiązanego za przekazywane informacje.</li> <li> Określenie odrębnych warunk&oacute;w ponownego wykorzystywania informacji mających cechy utworu lub przedmiotu praw pokrewnych lub stanowiących bazę danych, do kt&oacute;rych przysługują autorskie prawa majątkowe lub prawa pokrewne, np.: obowiązek poinformowania o nazwisku, imieniu lub pseudonimie tw&oacute;rcy lub artysty wykonawcy, jeżeli jest znany.</li> </ul> <p> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; 4.Oferta:</p> <ul> <li> Podmiot zobowiązany przedstawia ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania, a także wysokość opłat za ponowne wykorzystywanie informacji publicznej nałożonych w związku z wnioskiem wymagającym poniesienia dodatkowych koszt&oacute;w.</li> <li> Wnioskodawca po otrzymaniu oferty może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepis&oacute;w ustawy albo zawiadomić podmiot zobowiązany o przyjęciu oferty.</li> </ul> <p> <strong>Uwaga! Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni do dnia otrzymania jest r&oacute;wnoznaczny z wycofaniem wniosku o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.</strong></p> <p> <strong>1. Sposoby rozpatrzenia wniosku:</strong></p> <ul> <li> bezwarunkowe i bezpłatne przekazanie informacji w celu ponownego wykorzystywania,</li> <li> poinformowanie o braku warunk&oacute;w czy opłat w przypadku posiadania przez wnioskodawcę informacji sektora publicznego,</li> <li> poinformowanie, że wytworzenie żądanych informacji nie należy do zakresu zadań publicznych podmiotu,</li> <li> przedstawienie oferty zawierającej warunki ponownego wykorzystywania, czy wysokość opłat,</li> <li> odmowa ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego w formie decyzji administracyjnej gdy: <ul> <li> dostęp do informacji sektora publicznego został ustawowo ograniczony lub ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego naruszy prawa własności intelektualnej przysługujące osobom trzecim,</li> <li> opracowywanie, a w szczeg&oacute;lności przetworzenie informacji sektora publicznego w celu jej ponownego wykorzystywania oraz dostarczanie z nich wyciąg&oacute;w, spowoduje konieczność podjęcia nieproporcjonalnych działań przekraczających proste czynności.</li> </ul> </li> </ul> <p> <br /> <strong>2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:</strong></p> <ul> <li> Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.</li> <li> Drogą elektroniczną poprzez pocztę elektroniczną.</li> <li> Poprzez pocztę tradycyjną.</li> <li> Osobiście w siedzibie szkoły.</li> </ul> <p> <strong>3. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.</strong></p> <p> Informacje na temat przebiegu sprawy</p> <p> Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z szkołą osobiście.<br /> Telefonicznie:&nbsp;<span style="font-size:1em;"><span style="color: rgb(51, 51, 51); font-family: georgia, palatino, serif;">322028188</span></span><br /> Za pomocą emaila:&nbsp;<span style="font-size:1em;"><span style="background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; border: 0px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(51, 51, 51); font-family: Georgia, &quot;Bitstream Charter&quot;, serif;">sekretariat</span><span style="background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; border: 0px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(51, 51, 51); font-family: georgia, palatino, serif;"><span style="background: transparent; border: 0px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;">@sp27katowice</span>.pl</span></span></p> </div> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
full

 Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego odbywa się zgodnie z ustawą z dnia 25 lutego 2016r. (Dz. U. z 2018r., poz. 1243 z późn. zm.)

Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.

Ogólny opis

Informacja sektora publicznego – każda treść lub jej cześć niezależnie od sposobu utrwalenia (w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej) będąca w posiadaniu podmiotów, które udostępniają lub przekazują tę informacje w celu ponownego wykorzystywania.
Ponowne wykorzystywanie – wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej „użytkownikami”, informacji sektora publicznego, w celach komercyjnych lub niekomercyjnych innych niż pierwotny publiczny cel, dla którego została wytworzona.
Prawo ponownego wykorzystywania przysługuje każdemu przez:

  • przekazanie na wniosek lub w innych trybach,
  • udostępnienie przez systemy informatyczny, Biuletyn Informacji Publicznej.

Wniosek składamy, gdy informacja sektora publicznego:

  • nie została udostępniona w systemach teleinformatycznych,
  • będzie wykorzystywana na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone,
  • została udostępniona w sposób inny niż określony w ppkt b i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania albo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat,
  • została udostępniona lub przekazana na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego.

Obowiązuje generalna reguła udostępniania informacji sektora publicznego w celu ich ponownego wykorzystywania bez ograniczeń warunkami i bezpłatnie. Jednakże w niektórych przypadkach realizacja wniosku wymaga nałożenia warunków lub ustalenia ewentualnych opłat w formie oferty.

Informacje sektora publicznego zamieszczone w BIP Szkoły Podstawowej nr 27 im. prof. Władysława Szafera w Katowicach są udostępnianie na cele ponownego wykorzystywania bez ograniczeń warunkami i bezpłatnie.


W przypadku udostępniania informacji sektora publicznego w celu jej ponownego wykorzystywania na wniosek ewentualne warunki lub wysokość opłat będą określane indywidualnie i przekazane wnioskodawcy w formie oferty.

Szkoła Podstawowa nr 27 im. prof. Władysława Szafera  w Katowicach nie ponosi odpowiedzialności za dalsze udostępnianie informacji (przez podmioty powtórnie je wykorzystujące) z naruszeniem przepisów gwarantujących ich ochronę (np. danych osobowych, tajemnic ustawowo chronionych, prawa prywatności) jak również za informacje pozyskane w inny sposób albo z pominięciem wymaganej w danym przypadku procedury wnioskowej.

Wymagane dokumenty

Wniosek w postaci papierowej lub elektronicznej, powinien zawierać co najmniej:

  • nazwę podmiotu zobowiązanego,
  • informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo pełnomocnika tego wnioskodawcy w sposób lub w formie wskazanych we wniosku,
  • wskazanie informacji sektora publicznego, która będzie ponownie wykorzystywana, a jeżeli jest już udostępniona lub przekazana, warunki, na jakich ma być ponownie wykorzystywana, oraz źródło udostępnienia lub przekazania,
  • wskazanie celu ponownego wykorzystywania (komercyjny albo niekomercyjny), w tym określenie rodzaju działalności, w której informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, w szczególności wskazanie dóbr, produktów lub usług,
  • wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej także formatu danych,
  • wskazanie sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie została udostępniona lub przekazana w inny sposób, albo sposobu dostępu do informacji gromadzonych w systemie teleinformatycznym podmiotu zobowiązanego,
  • wskazanie okresu, przez który podmiot zobowiązany będzie umożliwiał ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym, nie dłuższym niż 12 miesięcy (gdy wniosek, dotyczy informacji gromadzonych i przechowywanych w systemie informatycznym).

2. Wypełniony formularz wniosku
3. Pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Sposób dostarczania dokumentów

1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do szkoły na jeden z poniższych sposobów:
Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP – o ile Wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP.
Przesłać pocztą elektroniczną na adres szkoły.
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
Złożyć bezpośrednio w szkole w godzinach jego pracy.

2.W przypadku niespełnienia warunków formalnych wniosku wzywa się wnioskodawcę do uzupełnienia braków, wraz z pouczeniem, że ich nieusunięcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

UWAGA

Złożenie wniosku drogą elektroniczną nie wymaga uwierzytelnienia go podpisem elektronicznym, jednak podpis elektroniczny konieczny jest do potwierdzenia UPO w celu odebrania odpowiedzi wysłanej przez urząd poprzez platformę PeUP.

 

Przesyłając wniosek pocztą tradycyjną należy go wysłać na adres:

1. Szkoły Podstawowej nr 27 im. prof. Władysława Szafera  w Katowicach

ul. Stanisława Łętowskiego 18

40-648 Katowice

w godzinach pracy sekretariatu tj.:
poniedziałek – piątek: 7.30 – 15.30

 

2. Pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@sp27katowice.pl  (pisma skierowane na wskazany adres poczty elektronicznej traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia). 

Wykorzystanie skrzynki kontaktowej PeUP oraz e-formularzy

W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym. Poniżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną:

1. Wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka – Edytuj dokument).
2. Podpisz dokument opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (ikonka – Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP).
3. Wyślij dokument do urzędu drogą elektroniczną (ikonka – Wyślij dokument).

Opłaty

Opłatę można nałożyć, jeżeli przygotowanie lub przekazanie informacji w sposób lub w formie wskazanych we wniosku wymaga poniesienia dodatkowych kosztów.

Przy ustalaniu opłat uwzględnia się:

  • koszty przygotowania lub przekazania informacji w określony sposób i w określonej formie,
  • inne czynniki, które będą brane pod uwagę przy rozpatrywaniu nietypowych wniosków, które mogą mieć wpływ na w szczególności na koszt lub czas przygotowania lub przekazania informacji,
  • koszty wynikające z dostosowania systemu teleinformatycznego oraz warunków technicznych i organizacyjnych do realizacji wniosku (dotyczy tylko ponownego wykorzystywania w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym informacji sektora publicznego gromadzonych i przechowywanych w systemie informatycznym).

Łączna wysokość opłaty nie może przekroczyć sumy kosztów poniesionych bezpośrednio w celu przygotowania lub przekazania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania w określony sposób i w określonej formie.


Na żądanie wnioskodawcy wskazuje się sposób obliczenia opłaty za ponowne wykorzystywanie w odniesieniu do złożonego wniosku.


W przypadku wystąpienia ewentualnych opłat, po przyjęciu oferty określoną w niej kwotę należy wpłacić sekretariacie szkoły: 

  • poniedziałek – piątek 7.30 – 15.30

 

Terminy i sposób załatwienia sprawy

Wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.

 

  1. Jeżeli wniosek nie może zostać rozpatrzony w terminie 14 dni, podmiot zobowiązany zawiadamia w tym terminie wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w jakim rozpatrzy wniosek, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od daty złożenia tego wniosku.
  2. Warunki ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego:
  3. Obowiązek poinformowania o źródle, czasie wytworzenia i pozyskania informacji od podmiotu zobowiązanego.
  • Obowiązek informowania o przetworzeniu informacji ponownie wykorzystywanej.
  • Ustalenie zakresu odpowiedzialności podmiotu zobowiązanego za przekazywane informacje.
  • Określenie odrębnych warunków ponownego wykorzystywania informacji mających cechy utworu lub przedmiotu praw pokrewnych lub stanowiących bazę danych, do których przysługują autorskie prawa majątkowe lub prawa pokrewne, np.: obowiązek poinformowania o nazwisku, imieniu lub pseudonimie twórcy lub artysty wykonawcy, jeżeli jest znany.

        4.Oferta:

  • Podmiot zobowiązany przedstawia ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania, a także wysokość opłat za ponowne wykorzystywanie informacji publicznej nałożonych w związku z wnioskiem wymagającym poniesienia dodatkowych kosztów.
  • Wnioskodawca po otrzymaniu oferty może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy albo zawiadomić podmiot zobowiązany o przyjęciu oferty.

Uwaga! Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni do dnia otrzymania jest równoznaczny z wycofaniem wniosku o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.

1. Sposoby rozpatrzenia wniosku:

  • bezwarunkowe i bezpłatne przekazanie informacji w celu ponownego wykorzystywania,
  • poinformowanie o braku warunków czy opłat w przypadku posiadania przez wnioskodawcę informacji sektora publicznego,
  • poinformowanie, że wytworzenie żądanych informacji nie należy do zakresu zadań publicznych podmiotu,
  • przedstawienie oferty zawierającej warunki ponownego wykorzystywania, czy wysokość opłat,
  • odmowa ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego w formie decyzji administracyjnej gdy:
    • dostęp do informacji sektora publicznego został ustawowo ograniczony lub ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego naruszy prawa własności intelektualnej przysługujące osobom trzecim,
    • opracowywanie, a w szczególności przetworzenie informacji sektora publicznego w celu jej ponownego wykorzystywania oraz dostarczanie z nich wyciągów, spowoduje konieczność podjęcia nieproporcjonalnych działań przekraczających proste czynności.


2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:

  • Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
  • Drogą elektroniczną poprzez pocztę elektroniczną.
  • Poprzez pocztę tradycyjną.
  • Osobiście w siedzibie szkoły.

3. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

Informacje na temat przebiegu sprawy

Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z szkołą osobiście.
Telefonicznie: 322028188
Za pomocą emaila: sekretariat@sp27katowice.pl

 Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego odbywa się zgodnie z ustawą z dnia 25 lutego 2016r. (Dz. U. z 2018r., poz. 1243 z późn. zm.)

Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.

Ogólny opis

Informacja sektora publicznego – każda treść lub jej cześć niezależnie od sposobu utrwalenia (w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej) będąca w posiadaniu podmiotów, które udostępniają lub przekazują tę informacje w celu ponownego wykorzystywania.
Ponowne wykorzystywanie – wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej „użytkownikami”, informacji sektora publicznego, w celach komercyjnych lub niekomercyjnych innych niż pierwotny publiczny cel, dla którego została wytworzona.
Prawo ponownego wykorzystywania przysługuje każdemu przez:

  • przekazanie na wniosek lub w innych trybach,
  • udostępnienie przez systemy informatyczny, Biuletyn Informacji Publicznej.

Wniosek składamy, gdy informacja sektora publicznego:

  • nie została udostępniona w systemach teleinformatycznych,
  • będzie wykorzystywana na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone,
  • została udostępniona w sposób inny niż określony w ppkt b i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania albo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat,
  • została udostępniona lub przekazana na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego.

Obowiązuje generalna reguła udostępniania informacji sektora publicznego w celu ich ponownego wykorzystywania bez ograniczeń warunkami i bezpłatnie. Jednakże w niektórych przypadkach realizacja wniosku wymaga nałożenia warunków lub ustalenia ewentualnych opłat w formie oferty.

Informacje sektora publicznego zamieszczone w BIP Szkoły Podstawowej nr 27 im. prof. Władysława Szafera w Katowicach są udostępnianie na cele ponownego wykorzystywania bez ograniczeń warunkami i bezpłatnie.


W przypadku udostępniania informacji sektora publicznego w celu jej ponownego wykorzystywania na wniosek ewentualne warunki lub wysokość opłat będą określane indywidualnie i przekazane wnioskodawcy w formie oferty.

Szkoła Podstawowa nr 27 im. prof. Władysława Szafera  w Katowicach nie ponosi odpowiedzialności za dalsze udostępnianie informacji (przez podmioty powtórnie je wykorzystujące) z naruszeniem przepisów gwarantujących ich ochronę (np. danych osobowych, tajemnic ustawowo chronionych, prawa prywatności) jak również za informacje pozyskane w inny sposób albo z pominięciem wymaganej w danym przypadku procedury wnioskowej.

Wymagane dokumenty

1. Wniosek w postaci papierowej lub elektronicznej, powinien zawierać co najmniej:

  • nazwę podmiotu zobowiązanego,
  • informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo pełnomocnika tego wnioskodawcy w sposób lub w formie wskazanych we wniosku,
  • wskazanie informacji sektora publicznego, która będzie ponownie wykorzystywana, a jeżeli jest już udostępniona lub przekazana, warunki, na jakich ma być ponownie wykorzystywana, oraz źródło udostępnienia lub przekazania,
  • wskazanie celu ponownego wykorzystywania (komercyjny albo niekomercyjny), w tym określenie rodzaju działalności, w której informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, w szczególności wskazanie dóbr, produktów lub usług,
  • wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej także formatu danych,
  • wskazanie sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie została udostępniona lub przekazana w inny sposób, albo sposobu dostępu do informacji gromadzonych w systemie teleinformatycznym podmiotu zobowiązanego,
  • wskazanie okresu, przez który podmiot zobowiązany będzie umożliwiał ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym, nie dłuższym niż 12 miesięcy (gdy wniosek, dotyczy informacji gromadzonych i przechowywanych w systemie informatycznym).

2. Wypełniony formularz wniosku
3. Pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Sposób dostarczania dokumentów

1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do szkoły na jeden z poniższych sposobów:
Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP – o ile Wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP.
Przesłać pocztą elektroniczną na adres szkoły.
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
Złożyć bezpośrednio w szkole w godzinach jego pracy.

2.W przypadku niespełnienia warunków formalnych wniosku wzywa się wnioskodawcę do uzupełnienia braków, wraz z pouczeniem, że ich nieusunięcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

UWAGA

Złożenie wniosku drogą elektroniczną nie wymaga uwierzytelnienia go podpisem elektronicznym, jednak podpis elektroniczny konieczny jest do potwierdzenia UPO w celu odebrania odpowiedzi wysłanej przez urząd poprzez platformę PeUP.

 

Przesyłając wniosek pocztą tradycyjną należy go wysłać na adres:

1. Szkoły Podstawowej nr 27 im. prof. Władysława Szafera  w Katowicach

ul. Stanisława Łętowskiego 18

40-648 Katowice

w godzinach pracy sekretariatu tj.:
poniedziałek – piątek: 7.30 – 15.30

2. Pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@sp27katowice.pl  (pisma skierowane na wskazany adres poczty elektronicznej traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia). 

Opłaty

Opłatę można nałożyć, jeżeli przygotowanie lub przekazanie informacji w sposób lub w formie wskazanych we wniosku wymaga poniesienia dodatkowych kosztów.

Przy ustalaniu opłat uwzględnia się:

  • koszty przygotowania lub przekazania informacji w określony sposób i w określonej formie,
  • inne czynniki, które będą brane pod uwagę przy rozpatrywaniu nietypowych wniosków, które mogą mieć wpływ na w szczególności na koszt lub czas przygotowania lub przekazania informacji,
  • koszty wynikające z dostosowania systemu teleinformatycznego oraz warunków technicznych i organizacyjnych do realizacji wniosku (dotyczy tylko ponownego wykorzystywania w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym informacji sektora publicznego gromadzonych i przechowywanych w systemie informatycznym).

Łączna wysokość opłaty nie może przekroczyć sumy kosztów poniesionych bezpośrednio w celu przygotowania lub przekazania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania w określony sposób i w określonej formie.


Na żądanie wnioskodawcy wskazuje się sposób obliczenia opłaty za ponowne wykorzystywanie w odniesieniu do złożonego wniosku.


W przypadku wystąpienia ewentualnych opłat, po przyjęciu oferty określoną w niej kwotę należy wpłacić sekretariacie szkoły: 

  • poniedziałek – piątek 7.30 – 15.30

 

Terminy i sposób załatwienia sprawy

Wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.

 

  1. Jeżeli wniosek nie może zostać rozpatrzony w terminie 14 dni, podmiot zobowiązany zawiadamia w tym terminie wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w jakim rozpatrzy wniosek, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od daty złożenia tego wniosku.
  2. Warunki ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego:
  3. Obowiązek poinformowania o źródle, czasie wytworzenia i pozyskania informacji od podmiotu zobowiązanego.
  • Obowiązek informowania o przetworzeniu informacji ponownie wykorzystywanej.
  • Ustalenie zakresu odpowiedzialności podmiotu zobowiązanego za przekazywane informacje.
  • Określenie odrębnych warunków ponownego wykorzystywania informacji mających cechy utworu lub przedmiotu praw pokrewnych lub stanowiących bazę danych, do których przysługują autorskie prawa majątkowe lub prawa pokrewne, np.: obowiązek poinformowania o nazwisku, imieniu lub pseudonimie twórcy lub artysty wykonawcy, jeżeli jest znany.

        4.Oferta:

  • Podmiot zobowiązany przedstawia ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania, a także wysokość opłat za ponowne wykorzystywanie informacji publicznej nałożonych w związku z wnioskiem wymagającym poniesienia dodatkowych kosztów.
  • Wnioskodawca po otrzymaniu oferty może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy albo zawiadomić podmiot zobowiązany o przyjęciu oferty.

Uwaga! Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni do dnia otrzymania jest równoznaczny z wycofaniem wniosku o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.

1. Sposoby rozpatrzenia wniosku:

  • bezwarunkowe i bezpłatne przekazanie informacji w celu ponownego wykorzystywania,
  • poinformowanie o braku warunków czy opłat w przypadku posiadania przez wnioskodawcę informacji sektora publicznego,
  • poinformowanie, że wytworzenie żądanych informacji nie należy do zakresu zadań publicznych podmiotu,
  • przedstawienie oferty zawierającej warunki ponownego wykorzystywania, czy wysokość opłat,
  • odmowa ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego w formie decyzji administracyjnej gdy:
    • dostęp do informacji sektora publicznego został ustawowo ograniczony lub ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego naruszy prawa własności intelektualnej przysługujące osobom trzecim,
    • opracowywanie, a w szczególności przetworzenie informacji sektora publicznego w celu jej ponownego wykorzystywania oraz dostarczanie z nich wyciągów, spowoduje konieczność podjęcia nieproporcjonalnych działań przekraczających proste czynności.


2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:

  • Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
  • Drogą elektroniczną poprzez pocztę elektroniczną.
  • Poprzez pocztę tradycyjną.
  • Osobiście w siedzibie szkoły.

3. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

Informacje na temat przebiegu sprawy

Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z szkołą osobiście.
Telefonicznie: 322028188
Za pomocą emaila: sekretariat@sp27katowice.pl

2019-06-30 16:49:39  Agnieszka Powolna

Utworzono artykuł 236747 o nazwie 'Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego.'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste236747
user_idpuste792730
resource_idpuste638
namepustePonowne wykorzystanie informacji sektora publicznego.
category_idpuste42162
language_idpuste1
shortpustewykorzystanie informacji
fullpuste

 Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego odbywa się zgodnie z ustawą z dnia 25 lutego 2016r. (Dz. U. z 2018r., poz. 1243 z późn. zm.)

Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.

Ogólny opis

Informacja sektora publicznego – każda treść lub jej cześć niezależnie od sposobu utrwalenia (w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej) będąca w posiadaniu podmiotów, które udostępniają lub przekazują tę informacje w celu ponownego wykorzystywania.
Ponowne wykorzystywanie – wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej „użytkownikami”, informacji sektora publicznego, w celach komercyjnych lub niekomercyjnych innych niż pierwotny publiczny cel, dla którego została wytworzona.
Prawo ponownego wykorzystywania przysługuje każdemu przez:

  • przekazanie na wniosek lub w innych trybach,
  • udostępnienie przez systemy informatyczny, Biuletyn Informacji Publicznej.

Wniosek składamy, gdy informacja sektora publicznego:

  • nie została udostępniona w systemach teleinformatycznych,
  • będzie wykorzystywana na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone,
  • została udostępniona w sposób inny niż określony w ppkt b i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania albo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat,
  • została udostępniona lub przekazana na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego.

Obowiązuje generalna reguła udostępniania informacji sektora publicznego w celu ich ponownego wykorzystywania bez ograniczeń warunkami i bezpłatnie. Jednakże w niektórych przypadkach realizacja wniosku wymaga nałożenia warunków lub ustalenia ewentualnych opłat w formie oferty.

Informacje sektora publicznego zamieszczone w BIP Szkoły Podstawowej nr 27 im. prof. Władysława Szafera w Katowicach są udostępnianie na cele ponownego wykorzystywania bez ograniczeń warunkami i bezpłatnie.


W przypadku udostępniania informacji sektora publicznego w celu jej ponownego wykorzystywania na wniosek ewentualne warunki lub wysokość opłat będą określane indywidualnie i przekazane wnioskodawcy w formie oferty.

Szkoła Podstawowa nr 27 im. prof. Władysława Szafera  w Katowicach nie ponosi odpowiedzialności za dalsze udostępnianie informacji (przez podmioty powtórnie je wykorzystujące) z naruszeniem przepisów gwarantujących ich ochronę (np. danych osobowych, tajemnic ustawowo chronionych, prawa prywatności) jak również za informacje pozyskane w inny sposób albo z pominięciem wymaganej w danym przypadku procedury wnioskowej.

Wymagane dokumenty

Wniosek w postaci papierowej lub elektronicznej, powinien zawierać co najmniej:

  • nazwę podmiotu zobowiązanego,
  • informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo pełnomocnika tego wnioskodawcy w sposób lub w formie wskazanych we wniosku,
  • wskazanie informacji sektora publicznego, która będzie ponownie wykorzystywana, a jeżeli jest już udostępniona lub przekazana, warunki, na jakich ma być ponownie wykorzystywana, oraz źródło udostępnienia lub przekazania,
  • wskazanie celu ponownego wykorzystywania (komercyjny albo niekomercyjny), w tym określenie rodzaju działalności, w której informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, w szczególności wskazanie dóbr, produktów lub usług,
  • wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej także formatu danych,
  • wskazanie sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie została udostępniona lub przekazana w inny sposób, albo sposobu dostępu do informacji gromadzonych w systemie teleinformatycznym podmiotu zobowiązanego,
  • wskazanie okresu, przez który podmiot zobowiązany będzie umożliwiał ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym, nie dłuższym niż 12 miesięcy (gdy wniosek, dotyczy informacji gromadzonych i przechowywanych w systemie informatycznym).

2. Wypełniony formularz wniosku
3. Pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Sposób dostarczania dokumentów

1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do szkoły na jeden z poniższych sposobów:
Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP – o ile Wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP.
Przesłać pocztą elektroniczną na adres szkoły.
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
Złożyć bezpośrednio w szkole w godzinach jego pracy.

2.W przypadku niespełnienia warunków formalnych wniosku wzywa się wnioskodawcę do uzupełnienia braków, wraz z pouczeniem, że ich nieusunięcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

UWAGA

Złożenie wniosku drogą elektroniczną nie wymaga uwierzytelnienia go podpisem elektronicznym, jednak podpis elektroniczny konieczny jest do potwierdzenia UPO w celu odebrania odpowiedzi wysłanej przez urząd poprzez platformę PeUP.

 

Przesyłając wniosek pocztą tradycyjną należy go wysłać na adres:

1. Szkoły Podstawowej nr 27 im. prof. Władysława Szafera  w Katowicach

ul. Stanisława Łętowskiego 18

40-648 Katowice

w godzinach pracy sekretariatu tj.:
poniedziałek – piątek: 7.30 – 15.30

 

2. Pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@sp27katowice.pl  (pisma skierowane na wskazany adres poczty elektronicznej traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia). 

Wykorzystanie skrzynki kontaktowej PeUP oraz e-formularzy

W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym. Poniżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną:

1. Wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka – Edytuj dokument).
2. Podpisz dokument opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (ikonka – Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP).
3. Wyślij dokument do urzędu drogą elektroniczną (ikonka – Wyślij dokument).

Opłaty

Opłatę można nałożyć, jeżeli przygotowanie lub przekazanie informacji w sposób lub w formie wskazanych we wniosku wymaga poniesienia dodatkowych kosztów.

Przy ustalaniu opłat uwzględnia się:

  • koszty przygotowania lub przekazania informacji w określony sposób i w określonej formie,
  • inne czynniki, które będą brane pod uwagę przy rozpatrywaniu nietypowych wniosków, które mogą mieć wpływ na w szczególności na koszt lub czas przygotowania lub przekazania informacji,
  • koszty wynikające z dostosowania systemu teleinformatycznego oraz warunków technicznych i organizacyjnych do realizacji wniosku (dotyczy tylko ponownego wykorzystywania w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym informacji sektora publicznego gromadzonych i przechowywanych w systemie informatycznym).

Łączna wysokość opłaty nie może przekroczyć sumy kosztów poniesionych bezpośrednio w celu przygotowania lub przekazania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania w określony sposób i w określonej formie.


Na żądanie wnioskodawcy wskazuje się sposób obliczenia opłaty za ponowne wykorzystywanie w odniesieniu do złożonego wniosku.


W przypadku wystąpienia ewentualnych opłat, po przyjęciu oferty określoną w niej kwotę należy wpłacić sekretariacie szkoły: 

  • poniedziałek – piątek 7.30 – 15.30

 

Terminy i sposób załatwienia sprawy

Wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.

 

  1. Jeżeli wniosek nie może zostać rozpatrzony w terminie 14 dni, podmiot zobowiązany zawiadamia w tym terminie wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w jakim rozpatrzy wniosek, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od daty złożenia tego wniosku.
  2. Warunki ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego:
  3. Obowiązek poinformowania o źródle, czasie wytworzenia i pozyskania informacji od podmiotu zobowiązanego.
  • Obowiązek informowania o przetworzeniu informacji ponownie wykorzystywanej.
  • Ustalenie zakresu odpowiedzialności podmiotu zobowiązanego za przekazywane informacje.
  • Określenie odrębnych warunków ponownego wykorzystywania informacji mających cechy utworu lub przedmiotu praw pokrewnych lub stanowiących bazę danych, do których przysługują autorskie prawa majątkowe lub prawa pokrewne, np.: obowiązek poinformowania o nazwisku, imieniu lub pseudonimie twórcy lub artysty wykonawcy, jeżeli jest znany.

        4.Oferta:

  • Podmiot zobowiązany przedstawia ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania, a także wysokość opłat za ponowne wykorzystywanie informacji publicznej nałożonych w związku z wnioskiem wymagającym poniesienia dodatkowych kosztów.
  • Wnioskodawca po otrzymaniu oferty może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy albo zawiadomić podmiot zobowiązany o przyjęciu oferty.

Uwaga! Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni do dnia otrzymania jest równoznaczny z wycofaniem wniosku o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.

1. Sposoby rozpatrzenia wniosku:

  • bezwarunkowe i bezpłatne przekazanie informacji w celu ponownego wykorzystywania,
  • poinformowanie o braku warunków czy opłat w przypadku posiadania przez wnioskodawcę informacji sektora publicznego,
  • poinformowanie, że wytworzenie żądanych informacji nie należy do zakresu zadań publicznych podmiotu,
  • przedstawienie oferty zawierającej warunki ponownego wykorzystywania, czy wysokość opłat,
  • odmowa ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego w formie decyzji administracyjnej gdy:
    • dostęp do informacji sektora publicznego został ustawowo ograniczony lub ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego naruszy prawa własności intelektualnej przysługujące osobom trzecim,
    • opracowywanie, a w szczególności przetworzenie informacji sektora publicznego w celu jej ponownego wykorzystywania oraz dostarczanie z nich wyciągów, spowoduje konieczność podjęcia nieproporcjonalnych działań przekraczających proste czynności.


2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:

  • Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
  • Drogą elektroniczną poprzez pocztę elektroniczną.
  • Poprzez pocztę tradycyjną.
  • Osobiście w siedzibie szkoły.

3. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

Informacje na temat przebiegu sprawy

Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z szkołą osobiście.
Telefonicznie: 322028188
Za pomocą emaila: sekretariat@sp27katowice.pl

publishfrompuste2019-06-30 00:00:00
_activepuste1
slugpusteponowne-wykorzystanie-informacji-sektora-publicznego

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..